Friday, February 22, 2008

Vitamin & mineral apa yang terdapat dalam daging?



Daging adalah power pack dari nutrients yang bermenafaat kepada manusia tanpa mengira umur untuk mengekalkan kesihatan tubuh dari hari ke hari dalam jangkamasa yang lama.

Dengan memakan 3 oz. Hidangan Daging sumber kebaikan yang terdapat adalah protin ,zinc,vitamin B12,selenium danphosphorus, dan juga terdapat sumber yang baik dari niacin,vitamin B6,iron dan ribofalvin.

Ini adalah agak berkhasiat yang menawarkan jumlah kecil calorie yang kurang dari 10% dari nilai harian penambahan calories.

· Daging adalah sumber no.1 yang membekalkan Protein, Zinc dan vitamin B12 (Diet according to a study published in the Journal of the American Dietetic Association (May 1998, Volume 98 Number 5)

· Daging juga membekalkan kualiti tertinggi protein, lengkap dengan tambahan dari sembilan asas amino acids.

· Daging juga adalah sumber paling mustahak dalam diet, sumber dari iron. Untuk memperolehi jumlah yang sama dari iron yang terdapat dalam hidangan daging 3 oz. Anda perlulah memakan tak kurang dari 3 cawan bayam mentah.

· Hidangan 3 oz daging membekalkan 39% dari jumlah harian untuk zinc. Anda perlu makan lebih dari sebelas kali 3 oz. Hidangan Ikan Tuna untuk mendapat jumlah yang sama dari zinc dalam setiap hidangan daging 3 oz.

· Daging mengandungi jumlah penting dari B-complex vitamins, riboflavin, niacin,thiamin,B6 danB12.

No comments: